• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Öka lån hos remember

D

Darin

Gäst
Poäng: 0
Jag tänker söka ett lån hos remember men vågar inte ansöka på för högt belopp för min inkomst nu är lite lägre än den vanligtvis är. Tänker därför söka ett samlingslån på 150000 nu och vill sen öka det när jag tjänar mer. Behöver därför era råd, är remember svåra att öka sitt lån hos?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Skulle inte påstå att de är svåra, men att ansöka om höjning för snabbt (fyra månader) fungerade inte för mig iaf.
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Jag behövde inte komplettera med något. Vid min första ansökan i augusti 2018 var jag överbelånad i förhållande till inkomst, UC runt 0,8 tror jag. Lånade 110.000. Sedan i december samma år ansökte jag om att låna 50.000 till, men det avslogs.
I april 2019 sökte jag samlingslån via Advisa på 300.000 och då tyckte Remember att det gick utmärkt att komma med lånerbjudanden på hela summan. Hur som haver valde jag ett annat lån då på grund av bättre ränta.
 

svensson__

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
10 Juli 2018
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Hej!

Föreslår att du söker samlingslån via Advisa på 150 000, Remember ligger med där och då har du dessutom chans till övriga banker.
Remember kan då dessutom föreslå ett högre belopp än det du sökt på den vägen.
 
D

Darin

Gäst
Poäng: 0
Jag behövde inte komplettera med något. Vid min första ansökan i augusti 2018 var jag överbelånad i förhållande till inkomst, UC runt 0,8 tror jag. Lånade 110.000. Sedan i december samma år ansökte jag om att låna 50.000 till, men det avslogs.
I april 2019 sökte jag samlingslån via Advisa på 300.000 och då tyckte Remember att det gick utmärkt att komma med lånerbjudanden på hela summan. Hur som haver valde jag ett annat lån då på grund av bättre ränta.



vad hade du för inkomst och lån då om jag får fråga? Jag sitter i liknande sits.

jag ska söka via Advisa när mina förutsättningar är lite bättre. Jag har tidigare fått erbjudande av remember via lendo, Men det blev avslag efter Manuell kontroll.
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Inkomst då var 430.000, underskott 72000. Har varit överbelånad i flera år, men då låg det nog på 650.000, ungefär (i blancolån). Försöker beta av eländet sakta men säkert. Har haft rätt bra UC-betyg trots allt, men UC är ju skumt så det kan ju bero på en massa annat. Lycka till och kämpa på!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp